fredag den 1. februar 2013

Tuborg - Rød 4,3%

Puha så er det endelig weekend, og i denne weekend skal der holdes fødselsdag for Aida, både lørdag og søndag. Det skal nok blive rigtig hyggeligt.

Jeg er gået i gang med at brygge endnu en øl, jeg vil ikke ud med så meget andet end at det er en lys øl og den os bliver givet væk gratis men igen i et begrænset omfang, mere info når vi nærmer os det endeligt resultat.


Egentlig drikker jeg ikke rigtig Tuborg (kun hvis jeg får det serveret) men da jeg så denne rød Tuborg hos Bjergtrolden viste jeg godt at det kun er 1 gang om året (maj måned) at de laver denne. De fleste husker måske bedre reklamen "Grobut Dør....snart" det gør jeg hvert fald selv. Jeg kunne desværre ikke finde den men jeg fandt nogle af de andre her.

Rød Tuborg er af typen dunkel og er brygget med vand, bygmalt, byg, humle og gær. Den holder 4,3% alk.

Den har en rødlig/kobber farve og skummet hvidt og faktisk ganske flot cremet, skumkronen holder os hele vejen ned. Den har en sød duft af karamel og korn. Kulsyren er meget lav men tilpas mindre ville have været for lidt. Den er ret sød i det og er præget af karamel, korn og en smule frugt noter. Den mangler dog dybde, den starter meget godt men til sidst bliver den ret vandet i smagen dvs ingen smag til sidst. Det skal dog siges at den er meget let drikkelig.

En okay øl men heller ikke mere end det, kan være den var bedre i gamle dage.

Karakter 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar