fredag den 8. februar 2013

Jinnks Bryghus - J-Ale 4,5%

Her på mandag skal jeg ud og fiske med min kære far og min storebror. Hvis det bliver til store fisk så skal jeg nok smide dem op på siden her.

Så er vi kommet den næste øl fra Jinnks bryghus, eller rettere sagt den første der blev lavet. Det er 1 år siden min bror begyndte på sit hjemmebryg og valget blev en ganske normal ale, som har fået det logiske navn J-Ale.


Den sidste øl havde ingen etiket men som sagt tidligere så har de andre øl etiketter og det kan ses på billedet.

Øl typen er selvfølgelig ale og den er blevet brygget på malt ekstrakt, humle, gær og vand. Den holder 4,5% i alkohol.

Jeg er ikke en stor fan af malt ekstrakt, men når det er sagt så er det en god måde at lære at brygge øl på. Det er bare ikke noget der holder i længden. Farven er klar mørk gylden og har fuldstændig hvidt skum, skummet er luftigt men det holder dog hele vejen ned. Konsistensen er egentlig okay cremet, kulsyren er let perlende. Den mangler dog dybde og smagen holder ikke ved. Den dufter egentlig ganske fint den har noter af karamel og humle. Som nævnt så mangler den en længere varende smag, men af det der kan fornemmes er karamel, græs, humle og frugt.

Et fint første bryg men de øl der er kommet efter er også blevet bedre og det skal man jo også gerne blive med tiden. Denne øl kan ikke købes i forretningerne.

Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar