tirsdag den 12. februar 2013

Gourmetbryggeriet - Bock² 7,2%

Jeg har fået tilføjet Høkeren og Cafe In De Vrede ind under "De Tørstige". Cafe In De Vrede var vi på sidste sommer men anede ikke de havde en hjemmeside indtil for nogle dage siden. Jeg havde købt nogle tipster gavekort til Høkeren som jeg brugte i sidste uge, et specielt udvalg af øl, mange øl som jeg ikke har set andre steder.

Man hører tit om at der er bryggerier der bliver overtaget af andre bryggerier og Gourmetbryggeriet er desværre ikke noget undtagelse, det er Harboe der har opkøbt det. Det værste ved at større bryggerier overtager de små er at standarden falder og der ikke sker andet end det faste sortiment. Der er ikke nogen forsøgsbryg eller nye øl der rammer butikkerne.

Bock² er af typen doppelbock og den er brygget med vand, bygmalt, hvedemalt, humle og gær. Den holder 7,2% alk.

Øllet er en klar ravfarvet doppelbock, med et luftigt skum. Duften har en mild og sød form af karamel, malt og rosiner. Konsistensen er egentlig godt cremet men alligevel til sidst føles det lidt som vand i munden, hvordan de har gjort det må jeg stille spørgsmål tegn ved men det er nok kun Harboe der kan gøre så noget. Smagen er desværre alt for sød til mig, lige til allersidst får man en fornemmelsen af alkoholen som lige markere sig overfor modtageren. Karamel og maltsødme er det eneste jeg får i smagen, bitterheden fanger jeg ikke eller smagen af humle. Det er synd der ikke er mere modspil til sødmen.

Egentlig synes jeg ikke den er dårlig men heller ikke noget wow, den er måske mest af alt bare ret anonym.

Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar