søndag den 24. februar 2013

Refsvindinge Bryggeri - Røde Mor 4,6%

I nat bliver de eftertragtet Oscars uddelt til nogle af eliten indenfor film verdenen og som jeg har gjort de sidste mange år så skal jeg se det.

Denne gang har jeg tænkt mig at tage en øl til, jeg har ikke nogen specielt film øl men i stedet denne "musik" øl.

Navnet kommer nemlig af gruppen "Røde Mor" hvor Troels Trier var frontman og en gruppe billedkunstnere. Jeg har ikke den store kendskab til både det ene eller andet da der var langt før min tid. Dog kan du læse lidt om det her.

Røde mor er af typen pilsner og den er brygget med bygmalt, humle, vand og gær udover det er der blevet tilsat farvestof. Den holder 4,6% i alk.

Øllet er ravfarvet (deraf navnet ville mit gæt være), skummet der er luftigt har også rødlige noter. Duften er en smule humlet og blomstret samt et snert af karamel. Konsistensen er ganske cremet og har en ok fylde samt fint let perlende. Smagen er dog ikke det helt store hip hurra, en god bitterhed og en smule sødme der vander alt for hurtigt ud til ingenting. Humle og lidt karamel er alt hvad man får ud af smagen. En meget let drikkelig øl.

En lidt kedelig øl der ikke har særlig meget at byde på men et godt valg til dem der vil det meget enkelt.

Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar