tirsdag den 13. maj 2014

Nørrebro Bryghus - Ivory Blonde 5,2% (Kvickly Ølfestival)

Igen i år kører Kvickly deres årlige ølfestival. Der er igen mange danske bryggerier der kommer med en ny øl som skal være fast inventar på hylden. Desværre har jeg ikke set nogle af de tidligere vindere på hylden så om det i sidste ende har solgt nok, kan være en af årsagerne. Jeg har i år kig på nogle af øllene.

Den første er fra Nørrebro bryghus, den er af typen blonde ale og er en mellemting af øl og vin. Den er brygget af bygmalt, hvedemalt, druesaft, humle og gær. Den holder 5,2% alk.

Det er en klar og gylden øl med intet skum. En meget svag og kedelig duft af humle. Konsistensen er heller ikke noget at råbe hurra for, ret tynd og flad. Jeg havde håbet at smagen nu havde mere at byde på end de andre sanser kunne opfange, men nej for pokker så heldig fik man nu ikke lov til at være, den har kun den her lette og en smule sprøde humle smag. Det er ikke en øl der har meget at byde på og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad den her druesaft gør andet end at gøre den mere tynd.

Ikke en favorit hos mig.

Karakter 1.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar