torsdag den 25. december 2014

Stronzo - Nightmare Before Christmas 10,0%

Så er vi kommet til den sidste Stronzo juleøl i denne omgang. De kommende dage kommer der de resterende juleøl andmeldelser i denne omgang.

"Nightmare Before Christmas" eller som de også kalder den "Imperial Christmas Pudding Stout" er måske ikke lige det man spiser til julemaden men måske til desserten

Den er af typen imperial stout. Den er brygget af vand, malt, byg, havre, sukker, rosinsirup, humle, ingefær, kanel, nelliker og gær. Den holder 10,0% alk

Det er en fuldstændig sort øl med brunt skum der holder. En dejlig krydret duftblanding hvor især krydderierne virkelig får lov til at vise sig frem, den første indskydelse er helt klart jul. Jeg er vild med konsistensen, cremet og tyk med masser af fyldighed. Krydderierne kan absolut også smages i øllet og jeg vil endda tillade mig at sige at ingefæren giver et frisk krydret pust til den. En sød, krydret, bitter øl med brændte undertoner som er balanceret helt perfekt til mine smagsløg.

Fantastisk lækker øl, hvis jeg skulle være så heldig at finde en af de sidste på markedet så ryger den i kurven.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar