tirsdag den 26. marts 2013

Ørbæk Bryggeri - Påskebryg 7,2%

Indenfor 2 måneder kommer der debut på anmelder fronten til et nyt "bryggeri" ved navn Bryghuset 2 tv. Selve øllet er en blonde men alt det og mere til kommer indenfor en overskuelig fremtid.

Ørbæk bryggeri har 2 påskebryg, denne og en de kalder ekstra. Hvad der præcis er forskellen på de 2 ved jeg ikke. Vil dog tro at det er 2 helt forskellige typer øl.


Påskebryg er af typen bock og er brygget med bygmalt, rørsukker, humle, gær og vand. Den holder 7,2% alk.

Farven er mørk kobber med cremet tæt skum der har en lidt brunlig farve. En bock plejer at være en kraftig karamel sag, jeg må dog indrømme at jeg ikke rigtig får nogen karamel duft fra øllet. Der kommer dog en lidt svag frugt duft men ellers intetsigende i duften. Jeg får lidt mere karamel i smagen sammen med lidt frugt og malt, toppet med en sprittet fornemmelse, lidt ubehageligt. Konsistensen er dog cremet men mangler både fylde og dybde.

En ret kedelig og en øl jeg overhovedet ikke vil anbefale til påskebordet.

Karakter 1+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar