onsdag den 27. marts 2013

Herslev Bryghus - Påske Bryg 5,6%


Som tidligere nævnt så går turen til London i næste måned, der er rettere sagt kun 2 uger til vi tager af sted og humøret er i top.

Første gang jeg var ude på Herslev bryghus, lavede vi denne påske bryg og når jeg siger denne så lige præcis dette bryg med batch nr 666. Jeg har af den grund glædet mig rigtig meget til at smage på varerne.

Jeg har læst og hørt at den har fået dårlige anmeldelser rundt omkring. Dog er der lavet flere batch og jeg håber ikke at det lige er dette batch som har været dårlig i andres øjne.

Deres påske bryg er af typen english pale ale og er brygget med bygmalt, humle og gær. Den holder 5,6% alk.

Det er et mørk gylden farve indtryk med flot hvidt cremet skum. Duften er meget ringe, der er lidt svagt noter af karamel, humle og blomster. Nu ved jeg at den er blevet tør humlet så det er lidt mærkeligt at der ikke er mere duft at hente. Konsistensen er cremet og har en god fylde. Man først først lidt sødme der hopper over i en tør og skarp humlet bitterhed der er for skarp. Den burde være mere behagelig især hvis den skal sættes sammen med påske maden. I smagen er der heller ikke så meget at hente, men igen karamel, blomster og humle (især humle).

Jeg synes ikke den passer særlig godt til maden men hvis man gerne prøve noget anderledes end man plejer så kunne denne være et fint valg.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar