tirsdag den 12. marts 2013

Ørbæk Bryggeri - Fiona Abbey Ale 6,8%

I går havde jeg min første dag på Herslev bryghus og det var fantastisk at komme i gang igen og få penge for det, praktikken skaffede ikke så mange penge men gav mig da en hel del erfaring og det her job. Jeg havde satset på at blive færdig med "øl folket" efter weekenden men det fik jeg nu alligevel ikke ordnet. Dog har jeg fået lagt lidt flere ind men mangler stadig nogle stykker.



Dagens øl er fra Ørbæk og hedder Fiona Abbey Ale, den er af typen Abbey Dubbel og er blevet brygget med bygmalt, rørsukker, humle, gær og vand. Den holder 6,8% alk.

En mørk ravfarvet øl med rødlige noter og absolut intet skum (det på billedet forsvinder med det samme). Den har en meget sødlig duft af karamel, malt og rosiner, Konsistensen er da cremet nok og er os blød og rund men der mangler meget dybde. Smagen er os langt mere fattigere end jeg havde regnet med da de reklamere med at det skulle være på højde med alle de "trappist" øl vi alle sammen synes rigtig godt om, det kan jeg ligeså godt slå ned med det samme, det er det overhovedet ikke. Smagen er os sødlig og minder ret meget om duften mht karamel, malt og rosiner. Den er alt for flad, den mangler noget kraft der kan løfte det hele op på et andet niveau.

Den er ikke noget at råbe hurra for, den er absolut ikke et køb værd.

Karakter 1+ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar