søndag den 6. januar 2013

Skands - Hvid Jul 2012 6,5%

Som nævnt i tidligere indlæg så havde jeg købt en masse af Skands forskellige juleøl, dette er den sidste af de 4 jeg havde. Jeg må dog ærligt indrømme at jeg tror denne er deres deres originale julebryg bare med en ny etiket, der er flere ting der stemmer overens med at det er det samme øl. Når det så er sagt så er dette fra en helt anden batch og kan derfor smage helt anderledes, lidt ligesom øl på flaske eller fad som også smager fuldstændig forskelligt.


Så selvom du har prøvet en øl og ikke kunne lide den, så prøv den igen nogle år efter, det kan være du bliver overrasket. Kan selvfølgelig os være du hader den endnu mere.

Skands julebryg var jeg ikke videre imponeret af så lad os se om denne kan overraske mig.

Den er af typen traditionel ale (tysk inspireret). Der er blevet brygget på vand, humle, bygmalt og gær.

Den er ret mørk men os med rødlige skær. Der er lidt skumkrone, der er lidt luftigt men som ikke helt holder hele turen ned. Duften er karamel, malt, gær, lidt nellikker og rosin. Den har en tilpas varme og dybde som ikke overdriver. Sødmen er ganske tilpas, ikke alt for sød. Karamel smagen dominere men lader samtidig de andre få lov til vise sig frem som malt, en smule hint af gær, nellikker og dadler.  Let perlende og drikkelig øl.

Selvom deres julebryg ikke imponerer og meget tyder på at dette er den samme øl, så smager den ærligt bare bedre. Sjovt hvordan resultaterne kan være forskellige.

Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar