mandag den 29. juli 2013

Herlsev Bryghus - Porter 6,5%

Denne øl blev givet til mig i julegave sidste år og lovede at jeg ville smide den på min blog. Det ord holder jeg stadigvæk selvom jeg arbejder på Herslev bryghus. Folk skal heller ikke være i tvivl om at det bliver en ærlig anmeldelse, og det er lige meget hvor øllet det kommer fra.

Dagens øl er af typen porter, den er brygget af bygmalt, hvedemalt, spelt, rørsukker, humle, vand og gær. Den holder 6,5% alk.

Det er en helt sort øl med brunlig skumkrone. Ristede kaffebønner, lakrids og en lille smule chokolade duft. Den har tyk konsistens med ganske fin fylde og dybde, kulsyren er blid og let prikkende. Smagen minder en del om duften bare mere intens, men helt klart kaffe, chokolade, lakrids og en del sødme efterfulgt af touch af bitterhed.

Det er en udmærket porter men ikke den bedste jeg har smagt til dato.

Karakter 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar