fredag den 10. maj 2013

Vejle Bryghus - Kvickly Klassik 4,6%

Selvom det er snart et år siden at Kvickly festivalen gik igang har jeg stadig ikke fået anmeldt allesammen og det kommer jeg dog heller ikke til. Jeg var på interrail sidste år midt i den periode, jeg nåede dog da jeg kom hjem at få købt nogle af dem der var tilbage. Denne fra Vejle Bryghus, mørk hvede fra Indslev bryggeri og Kvickly ale fra Fur. De sidste 2 bliver anmeldt indenfor de kommende uger.

Ja hvad endte det så med, det endte med en sejr til Svaneke bryghus for deres Half'n half, som jeg nu synes var ret skidt og mærkelig øl, men igen alle har forskellige smag. Målet var at lave en øl til Kvickly som så vil komme fast i sortiment. Denne "Klassik" er allerede en de har i deres sortiment hos Vejle bryghus så den er hvert fald ikke lavet specielt til Kvickly, jo etiketten kan man godt sige er.

Klassik er af typen "Vienna" også kaldet wiener på dansk. Den er brygget med vand, bygmalt, humle og gær. Den holder 4,6% alk.

Farven er kariestisk rav farvet med et hvidt og luftigt skum der absolut ikke imponere. Duftnoterne er karamel, rugbrød og malt. Konsistensen er egentlig fin nok, fin fylde men mangler dybde. Smagen er karamel, malt og frugt. Den har alt, alt for meget Co2 der ødelægger smagen i øllet. Den har en meget vandet afslutning. En sød og tør øl.

Karakter 1+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar