tirsdag den 14. maj 2013

Fur Bryghus - Øfestival 2012 Ale 4,6%

 Der er netop offentlig gjort hvilke øl og nye øl der kommer på dette års øl festival. Værd er at bemærke at øllet jeg bryggede inde på Nørrebro bryghus kaldet "Flora" også kommer med derind. For at se hele listen over nye øl kan du trykke her.

I næste uge inden festivalen begynder, anmelder jeg de 2 vinder øl.



Sidste år havde Kvickly også en form for øl festival og havde derfor lavet en masse aftaler med bryggerier landet over for hvem kunne brygge en ny vinder øl til kvickly's øl sortiment. Hæderen fik Svaneke for deres bud på en vinder.

Fur lavede en ale som de nu mente var det kvickly manglede. Den er brygget med vand, bygmalt, humle og gær. Den holder 4,6% alk.

Øllet er rav farvet og har hvidt skum men skummet forsvinder alt for hurtigt. Duften er ret svag, men noter af karamel, malt, brød og sirup bliver der fanget. Konsistensen er blød og rund med fin fylde der dog vander ud i ingenting. Den er præget af en masse sødme og en smule tør og bitter eftersmag. Den er præget rigtig meget af malt og karamel i smagen, men også frugt og rosiner popper frem. Kulsyren synes jeg er lidt for aggressiv for min smag, måtte godt have været mere afdæmpet. Når alt kommer til alt, så er dette en ret kedelig og ligegyldig øl, smagen skulle have været meget mere kraftig end den er, mine smagsløg forventer mere end det jeg får fra øllet.

Fur bryghus har desværre ikke imponeret mig med de bryg jeg har smagt indtil nu, jeg håber dog det ændrer sig når jeg får smagt nogle af de andre de har i sortiment.

Karakter 1+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar