lørdag den 25. maj 2013

Øl festival 2013 - Torsdag

Så blev startskuddet sat ind på dette års øl festival som varer i 3 dage, jeg var derinde i torsdags og i går fredags stod jeg i Flying Couch baren og langede øl ud til alle de tørstige folk der havde bevæget sig over til Flying Couch. Det er helt klart noget jeg godt kan anbefale hvis man får muligheden.

I dag om nogle timer bevæger jeg mig ind på øl festivalens sidste dag og der bliver selvfølgelig taget en masse billeder.

God festival til alle

Jeg troede at der kun var 2 farver armbånd, men fandt ud af i går at der er flere end bare de her 2. Det gule er personale armbånd og det orange er det normale.






Abemås fra Flying Couch standen. Samarbejdsbryg nr 2 mellem Flying Couch og Beerhere. En pale ale med belgisk gær, dejlig humlet og frisk øl. En klar anbefaling herfra.
Den flyvende sofa mødte os frem.




 Abemås var ikke den eneste Flying Couch øl der blev smagt om torsdagen. Lad mig præsentere Dress Down Friday, en rødlig pilsner med tydelig humle aroma og bitterhed som gør dette til et ganske udmærket øl. Den er blevet lavet til KØS (Kommunal øl service)

Et gensyn med min Flora. En dejlig blonde brygget med morgenfruer og appelsinblomster både under kogning og lagring. Den er gæret med hvedegær.

 Lemonale, en dejlig frisk øl fra Nørrebro bryghus.








Black Gold et samarbejdsbryg mellem Det Lille Bryggeri og Fish'n Beer. En anderledes imperial stout med en klar og tydelig smag af whisky med lidt røget toner. Den skal prøves hvis man gerne vil prøve noget anderledes.
Øl samlingen er på plads ligesom sidste år.










Dette er ikke årets ølnyhed men det burde det måske være, jeg synes absolut den er bedre end vinderen. Navnet er IPA Amarillo og Citra, en lækker og fræk humlet øl. Den skal absolut os smages hvis man godt kan lide det humlet.






Sidste år havde Stronzo 1000 EBC med. I år har de flere varianter af den øl, jeg smagte en 1000 EBC Cherry lover. Den har godt nok et kraftigt spark af syrlighed fra kirsebærrene og derefter en kraftig røg. Lad mig sige det på den her måde, en meget speciel øl. Hvis man vil udfordres så er dette en man næsten skal prøve. Jeg skal prøve en af de andre varianter i dag.


Beer Heres Red Hops - Double Red Ale. En af de bedste red ales jeg nogensinde har smagt, en utrolig lækker Red Ale.








No Rice & Curry fra Amager bryghus, en India pale lager. En af de lidt nemme øl at drikke og går ud til et bredt publikum.









Som navnet antyder så er der kokos i, men ikke så meget som man skulle tro. Et okay bryg selvom jeg ikke bryder mig om kokos så det er en stor kompliment herfra.







Fra Det Lille Bryggeri Æble lager, den smager lidt af cider og den er utrolig frisk og en sikker vinder hos alle dem der elsker cider. Jeg er selv utrolig glad for ægte cider, ikke somersby.








Strawberry Slaghterhouse. Der er puttet jordbær i undergæringen som man sagtens kan smage men den har desværre en lidt sprittet fornemmelse som ødelægger det lidt.








God Festival til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar