lørdag den 9. juni 2012

Young`s - Double Chocolate Stout 5,2%

Så blev kampen mellem Holland og Danmark skudt i gang og på nuværende tidspunkt står den 1-0 til Danmark, helt fantastisk men kampen er endnu ikke overstået.

Nu er chokolade øl kampen også startet, jeg må indrømme jeg har en del chokolade øl der skal smages, men vi starter med den første af slagsen jeg har købt og det er den fra Young`s som efter sigende skulle være rigtig god. Nu må vi se.......

Synet af den kan beskrives som helt sort og med et virkelig cremet skum, måske det mest cremede skum jeg nogensinde har set, meget overrasket indtil videre. Duften er meget behagelig og mild af chokolade (selvfølgelig!!) men det er mere mælkechokolade det dufter af end mørk og det er faktisk det eneste jeg opfanger i duften men hey det er jo også en chokolade øl.

Smagen er først mælkechokolade, derefter mørk chokolade samt den bitterhed fra den mørke, det hele ender med en eftersmag ligesom du ville få fra kaffen.

En let drikkelig øl som smager af chokolade, en rigtig god chokolade øl i mine øjne (faldt også i god jord hos den søde)

Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar