mandag den 25. juni 2012

Ørbæk - Choco Ale 5,6% / Skovlyst - kaffe Stout 7,0%

Så var min søde kæreste Aida op til eksamen i dag og det gik forrygende godt med et 10 tal, nu kan hun endelig få slappet af og se frem til vores rejse i overmorgen. Ja vi er os så småt gået i gang med at få tjekket vores udstyr og få lagt en masse af vores ting frem som vi skal have pakket ned på onsdag. Vi glæder os sådan og tror på at det nok skal blive en rigtig stor oplevelse.

Derfor bliver de sidste 3 chokolade øl også anmeldt de her 3 sidste dage vi er herhjemme så jeg ikke tager afsted uden at gøre det færdigt.

Ørbæk er et fynsk bryggeri som efterhånden har lavet en del forskellige varianter af øl, ikke nok med det så laver de også cider, saft og mange andre ting.

De har selvfølgelig også en choko ale iblandt deres varianter og den er kul sort med et flot brunet skum, som dog ikke holder hele vejen igennem. Duften er mørk chokolade dog er duften måske en anelse for mild, lidt mere power i den ville vække smagsløgene lidt mere.Smagen er dejlig læskende godt balanceret med først det søde og derefter det bitre fra chokoladen. Smagen er primært chokolade med meget lidt noter af kaffe og lakrids.

En rigtig god chokolade øl som jeg sagtens kunne finde på at købe igen, godt gået Ørbæk.

Karakter 4.


I lørdags var det sankt hans, vi fik fejret det som man nu gør og vi fik set video fra min bror og hans kæreste tur i Amerika. Vi fik også nogle gode øl samme aften og det er jo altid sjovt at smage på nye øl selvom de alle ikke er lige gode.

En af dem vi fik var dagens overraskelse fordi vi har prøvet at få fat og vi havde også fået at vide af Skovlyst at den øl var mere eller mindre blevet erstattet med den nye vinterporter de lancerede i vinters.

Kaffe stouten er helt sort og dufter faktisk rigtig godt af kaffe som den selvfølgelig også burde nu hvor det er en kaffe stout. Smagen er tilgengæld en kæmpe skuffelse, den er meget vandet og smagen forsvinder lige så hurtigt som den kom og efterlader en markant bitterhed i stedet. Ikke min kop øl.

Det er ikke en øl som jeg kunne tænke mig igen. Skidt men nu meget sjovt at smage den.

Karakter 1+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar