tirsdag den 26. juni 2012

Det Lille Bryggeri - Chokoladeselskabets 20 års jubilæumsøl

Så er der 1 dag til at vi skal afsted til Barcelona. Vi kan ikke vente og vi er snart mere eller mindre klar til at tage afsted.

Som lovet vil jeg gøre anmeldelserne af chokolade øllene færdigt inden vi rejser. Da vi var inde til chokoladefestivalen havde de os som noget nyt fået chokoladeøl. Friis-Holm havde fået lavet en og selve chokoladeselskabet havde os lavet en på grund af deres 20 års jubilæum, en som ikke vil blive lavet igen. Jeg har dog svært ved at købe flere af slagsen for hvad nu hvis den ikke smager godt? Ja spild af penge simpelthen.

Chokoladeselskabet har fået det lille bryggeri til at stå for brygningen af denne chokolade øl som er en 2-1 øl altså en brown ale men hvis du vender den et par gange på hovedet er den en chokolade øl, jeg har smagt det lille bryggeris chokolade porter som jeg synes er ja ikke særlig god.

Det første indtryk er den ser lækker ud, flot kobber brun farve og fint skum (skummet holder dog ikke i så lang tid). Den dufter af gær, en smule chokolade og duften er i sig selv stærk. Smagen er ret mild af chokolade, den er mere en smule karamel og rosin med et stærkt twist af alkoholen i sig. En sød fornemmelse slutter af med en fin bitterhed.

"bob bob bob", ik? Det lille bryggeri er ikke min favorit når det gælder chokoladeøl, så meget kan jeg da slå fast.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar