onsdag den 27. juni 2012

Brøckhouse - Allans Chili Chokolade Stout 6,3%

Vi mangler nu bare kun nogle små ting at få ordnet men er mere eller mindre klar til at komme afsted. Som lovet er vi nu ved vejs ende mht chokolade øl, personligt har det været sjovt at smage en masse forskellige chokolade øl og jeg vil fortsætte med at lave de her bedømmelser af bestemte typer fra forskellige bryggerier.

Den sidste af slagsen kan ikke fås mere da den kommer fra Brøckhouse der gik konkurs i 2009 men selvom jeg først begyndte for alvor at gå op i øl sidste år så er Brøckhouse et stort for billed for mig og jeg er kun glad for at jeg nåede at skaffe mig langt de fleste varianter så jeg kunne nå at smage og bedømme dem. Der har været nogle rygter om at Allan Poulsen skulle starte en bar eller noget andet op og det håber jeg rigtig meget kommer til at ske men det er selvfølgelig ikke til at vide om det kommer til at ske, hvis det gør er jeg en af de første der nok skal støtte Allan.

Til øllet....

Den er helt sort med et fint skum som holder det meste af vejen. Den dufter af chokolade og kaffe. Den smager utrolig lækkert af chokolade og en smule kaffe, den er dejlig sød, derefter dukker chilien op der varmer og prikker til din tunge men jeg synes godt den kunne være en smule stærkere så man ikke er i tvivl om at der er chili i. Til sidst får du en rar bitterhed fra chokoladen.

Alt i alt en rigtig god chokolade stout, chilien halter dog kraftigt efter.

Karakter 4.

Ud fra chokolade bedømmelserne så er de chokolade øl der har skilt sig ud er......

Youngs dobbelt chocolate stout, Ørbæks choko ale, Meantime chocolate porter og Brøckhouse Chili chokolade stout.

De får den varmeste anbefaling herfra...

Nu vil jeg tage ud at rejse men når jeg vender hjem vil jeg fortsætte med chili øllene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar