onsdag den 6. juni 2012

Tsingtao - Lager 4,8% / Lion - Stout 8,8%

9 dage til ferie... Jeg kan bare ikke vente. Vi fik endelig kommet til frisøren i dag efter ja lang tids søgen efter en billigt frisør men også et sted som alligevel giver god service og kvalitet. Det fandt vi og det blev klippet som aldrig før, det bedste sted til dato.

Denne Tsingtao øl er faktisk udløbet og skulle derfor drikkes og selvom det er en pilsner type som ikke lige står øverst på min liste så skal den selvfølgelig stadig anmeldes.

Jeg synes ikke pilsner øl de har kraftige dufte men de dufter stadig lidt og i denne fornemmer jeg banan, citrus og humle. I smagen er der os banan, citrus og humle, men igen ikke særlig kraftig smag. Den har i starten lidt sødme som går over i bitterhed som der fader ud, det gode ved lige denne pilsner øl det er at bitterheden og sødmen er meget balanceret der gør at du ikke får den dårlige bitterhed til sidst som bare hænger ved.

Karakter 2+


Senere var jeg inde sammen med en der hedder Steven i Fish and Beer inde på Amager og ja vi skulle købe nogle øl.

Det fik vi gjort og ikke nok med det så fik vi også nogle gratis, en af dem er denne Lion stout der bliver lavet af The Lion Brewery der bliver lavet i Sri Lanka. Lige med denne havde jeg ikke nogle forventninger men hold da op hvor er det dejligt når man bliver overrasket.

Den dufter virkelig dejligt af brændt malt, lakrids, kaffe og sammen med det en dejlig sødme. Den smager af lakrids, lidt kaffe, brændte noter af havre. Man fornemmer først sødme som bliver overtaget af en varme (8,8% alk.) der samtidig forstærker smagen fuldstændig.

Det er en klart en af de bedste stouts jeg har smagt og jeg vil klart anbefale den til andre. Virkelig vellykket.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar