onsdag den 3. april 2013

Stensbogaard - Sushi Biiru 4,7%

Efter at have afsluttet anmeldelserne om påske øllene, spekulerede jeg over påskeøl og juleøl. Juleøl er jo vandvittigt populært hvorimod påskebryg halter kraftigt efter. Derfor vil jeg næste år prøve at finde en påskebryg der virkelig sparker maksimalt røv på ølscenen. Der skal kastes håndører efter de øl, så vi kan finde den måske bedste påskebryg på det danske marked.

Jeg har overraskende nok fået tilføjet flere på "Øl folkets" side. Der er ikke mindre end 15 blogs at finde.

Dagens øl er fra Stensbogaard og bliver kaldt Sushi Biiru. Navnet er af den simple grund at den skulle passe fantastisk til sushi. Jeg har desværre ikke prøvet det endnu men vil melde ud om det når jeg har. Den er af typen pale laver og er brygget med bygmalt, ris, humle, vand og gær. Den holder 4,7%

Den er helt gylden klar, med knaldende hvidt skum. Den har en meget mild og svag duft af honning, blomster og humle. Den har en god fylde med en tør fornemmelse men den mangler meget dybde. Den er balanceret rigtig godt mellem sødme og bitterhed for der er hverken for meget af det ene eller andet og det giver plads til den meget friske smag af honning og humle, der nærmest giver en blomster fornemmelse. Når det er sagt så holder smagen ikke ved og forsvinder lidt for hurtigt. Den er os lidt for meget karboneret efter min smag.

En let drikkelig øl der er klart bedre end jeg havde forventet.

Karakter 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar