lørdag den 20. april 2013

Ølrejse - London

Nu har jeg endelig fået tid til at smide lidt om London turen ind på bloggen. Desværre føler jeg ikke jeg har fået den største øl oplevelse derovre som jeg havde håbet på. Det er heller ikke sidste gang jeg skal derover så der skal udforskes meget mere derovre.

Det første stop var.........

BrewDog Camden 


 Cocoa Psycho (venstre) og Dead Pony Club (Højre)
 IPA is dead 2013 (Goldings humle).
 Hardcore IPA....
Christmas Paradox 2012....







Tactical Nuclear Penguin, duftede meget sprittet men smagte ikke sprittet. Havde en del karamel sødme og man kunne sagtens fornemme at den har ligget på whisky fade. Bedre end jeg havde forventet.








Overordnet set synes jeg at deres bar i Camden ikke var min kop te, den var alt for lille, musikken alt ALT for høj og stort mangel på stole og borde. Derudover var udvalget på fad heller ikke prangende, desværre.

Craft Beer Co.


Billedet er måske ikke det bedste men man kan måske lige fornemme navnet.
Da det andet billede ikke lige blev i topklasse får i lige det her lounge billede med.
Black på cask, ikke lige den bedste øl.
Un*Earthly fra Southern Tier Brewing company i USA, en imperial IPA.

Fra hanen.
Fanø/Hoppin’ Frog Natasha Rocks Denmark. Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at købe den da jeg så den. En chocolate rye imperial stout.









Barley wine fra Green flash brewing fra San Diego i USA. En ganske fin en af slagsen.

 




The Euston Tap


Lyset er ikke så godt på billedet men et ret godt sted at få noget øl. De har øl på fad og flasker. Kan klart anbefales.
 Hvad denne hedder aner jeg ikke, men den smagte udmærket. Vi fik et par smagsprøver og valgte ud fra det.
 Bryggeriet i Hardknott i Cumbria, England, har lavet en øl der hedder Æther Blæc 2011 Lamda. Den var okay, lidt tynd i det men ganske fin. Har købt en som jeg anmelder på et tidspunkt.
Som det kan ses til højre så er det nr. 9 på tavlen Hopf helle Weisse. Bryggeriet er
Weißbierbrauerei Hopf i Tyskland. Klart en af de bedste weissbier jeg har smagt.







The Hoops and Grapes

 En klassisk engelsk pub med engelsk mad og drikke. Servere ret godt engelsk med på dette sted.
 Den bedste cask ale jeg fik dernede var denne øl, jeg kan dog ikke huske hvad den hed (noget med trippel), men ret frugtig og lækkert flot skum.









Selvom man ikke skulle tro det så synes jeg det var svært at finde noget rigtig godt engelsk øl men har fået nogle tip om andre gode steder der skal besøgs når den står London på programmet igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar