onsdag den 24. april 2013

Beer Here - Hopfix 6,5%

I morgen er det endelig dagen hvor min øl bliver frigivet inde på Nørrebro bryghus. Navnet er "Flora" og den holder 6,5% alk. Den bliver åbnet sammen med gårdhaven, nu hvor foråret virkelig har meldt sin ankomst. Dørene for gårdhaven bliver åbnet op kl 16. Jeg er der selv omkring kl 16-17.  Jeg skal nok tage nogle billeder og få lagt dem ind på bloggen.

Noget af det som kendetegner Beer Here er at Christian Skovdal Andersen selv tegner de etiketter som han putter på flasken. Mere personligt kan det vel næsten ikke blive.

Hopfix er af typen IPA, men lidt anderledes da der er brugt rug i den. Den er brygget med malt, humle, vand og gær. Den holder 6,5% alk.

Den har en flot karamel/rav farve med hvid skumkrone. Duften er meget humle og det kan man selvfølgelig ikke beklage sig over når det nu er en IPA, der er os lidt undertoner af rugbrød, frugt og karamel som supplere fint til den markante humle duft. Konsistensen er super og fylden rammer fuldstændig plet, det er lige efter min smag. Humlen er førende i en IPA men i denne har karamel smagen dog fået lov til at vise sig frem og det gør den på bedste vis uden at tage dominansen fra humlen. Rugbrød, fersken, karamel, humle og nødder er nogle af de smagselementer jeg fanger.

Jeg må ærligt indrømme at selvom det kun er nr 2 øl fra Beer Here så har det været 2 strålende øl indtil videre. Jeg må absolut ud og smage flere af deres øl.

Karakter 4+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar