torsdag den 28. marts 2013

Skands - Lille Gul 2012 8,0%

I morgen er det årets første påske frokost der står på menuen og søndag er det nr 2. Det er et af de dejlige traditioner vi har herhjemme hvor familien mødes og nyder godt mad med godt selskab.

Jeg afslutter påske øllene med denne "Lille Gul" som jeg anmeldte sidste år (kan ses her). Jeg ville prøve at lade den stå et år for at se om den kan blive bedre med tiden.


"Lille Gul" bliver lavet i samarbejde med Kvickly Allerød som jeg har nævnt så mange gange før, du kan følge Kvickly Allerød her. Den er af typen imperial pilsner og er brygget med bygmalt, byg, vand, humle og gær. Den holder 8,0% alk.


Øllet har en klar gylden farve men hvidt luftigt skum. Den har blandet duft af honning, karamel, blomster og humle. Nu er det jo over 1 år siden og da det ikke lige var den største oplevelse dengang så sidder der ikke særligt meget i hovedet fra dengang, men jeg synes den er mere blød og rund i smagen, så lidt har den udviklet sig. Smagen er sød og blomstret med et kraftigt twist. Man fornemmer noter af honning, blomster, humle og fersken.

Det er ikke det værd at lade den stå et år ekstra på flaske da det simpelthen ikke giver særlig meget mere end det man ville få.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar