mandag den 25. marts 2013

Brøckhouse - Påskebryg 2008 7,5%

Jeg glemte i min sidste blog, at fortælle at jeg ville gå i gang med påskeøllet. Jeg har dog ikke købt nogen i år (undtagen Herslev påskebryg som jeg har fået) fordi jeg stadig har en 5 stk i kælderen og dem vil jeg sådan set gerne have drukket først.

Der er jo allerede nogen som nyder den fantastiske påskeferie som vi mere eller mindre har over os. Jeg har desværre ikke ferie endnu men på torsdag kan man gå glad i bad...

Som rigtig mange mennesker (hvert fald de øl glade) ved så eksistere Brøckhouse ikke mere og dette er dog også den sidste påskebryg jeg har. Den er af typen belgisk ale og er brygget med vand, bygmalt, hvedemalt, rørsukker, humle og gær. Den holder 7,5% alk.

Det er en klar rav farvet øl med hvid skumkrone. Den har en sødmefuld duft af karamel og fersken. Konsistensen er dejlig cremet med rigtig god fylde, den kunne dog godt have mere dybde. Den smager af karamel, fersken, egetræ og malt. Den er ret sød men har også en varme fra alkoholen som gør den både mere tålelig og blød i smagen.

Karakter 4+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar