fredag den 1. marts 2013

Beer Here - Kama Citra 7,0%

På søndag går turen til chokolade festivalen 2013, som der også var sidste år, er der igen chokolade øl på programmet. Den ene er Herslevs chokolade øl der er lavet i samarbejde med chokolade kompagniet, selvom jeg allerede har smagt den regner jeg stærkt med at anmelde den herinde indenfor den nærmeste fremtid. Den anden øl er et samarbejdsbryg meller flying couch og friis holm, især den er jeg spændt på for den har jeg været med til at brygge. Jeg tager nogle billeder fra festivalen og smider ind på bloggen.

I midt April går turen til London og denne gang skal der smages lidt øl, Brewdog baren i Camden bliver også besøgt. Jeg tager selvfølgelig billeder af alle øllene og smider ind på bloggen når jeg kommer hjem igen.

Dagens øl er fra Beer Here, et fantom bryggeri af Christian Skovdal Andersen, manden bag ølfabrikken der især var kendt for deres porter. Beer Here har eksisteret siden 2008 (5 år) og har produceret over 50 forskellige øl.

Kama citra er en brown ale brygget på vand, malt, humle og gær. Humlen er selvfølgelig citra humle som navnet referere til. Den holder 7,0% alk.

Først må jeg tilføje at farven er vildt flot, jeg har aldrig set en brown ale så mørke brun som denne, synes altid de har været lyse brune og lidt kedelige i det. Skummet er der dog ikke så meget af men det der er har lidt brune farve noter. Den har en lidt krydret mørk karamel duft blandet med rugbrød og anis. Smagen er absolut det bedste ved den, en lækker karamel, chokolade, appelsin sammensat med den frække citra der giver det hele en blomstret friskhed, alt det toppet med brændte undertoner.

Et godt sammensat bryg, hvor man virkelig kan smage at der er tænkt over hvad der er blevet puttet i. Den kan varmt anbefales.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar