mandag den 5. august 2013

Svaneke - Brown Ale 5,0%

Som fortalt tidligere så er min øl sådan set helt færdig lavet og drikkeklar. Jeg vil lidt senere smide den ind på "Krogager Bryghus" siden med billede og hvor mange der er på lager og derefter er det først til mølle. Jeg bliver desværre nød til at tage lidt penge i pant for flasken da jeg ikke ligefrem vælter i flasker. Jeg melder ud i en anmeldelse når den er kommet op.

Den sidste øl i dag kommer fra Svaneke bryghus på Bornholm, det er ganske enkelt deres bud på en brown ale.

Typen er som sagt en brown ale. Den er brygget af bygmalt, vand, humle og gær. Den holder 5,0% alk

Den er faktisk rigtig flot klar kobber farve med hvidt skumkrone der holder. En lidt blandet modtagelse møder min næse, lidt karamel, nødder og rosiner dog en meget svag og mild duft. Den har en okay cremet konsistens men den holder ganske enkelt ikke ved, bliver lidt vandet til sidst. Smagen minder sådan set lidt om duften, der er karamel, nødder, rosiner og malt på en sprød og krydret måde. Man smager hvad man dufter. Generelt sød øl med et lille touch af bitterhed fra humlen.

Jeg kan huske jeg købte den til 10 kr sidste år, til den pris er der jo ikke meget man kan klage over, uanset prisen så er den okay men ikke en jeg vil købe igen.

Karakter 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar