søndag den 4. august 2013

Nils Oscar - God Lager 5,3%

Sverige er måske ikke lige det land man tænker på når man siger øl, men der er altså bryggerier i Sverige som folk er begyndt at åbne øjnene op for. Et af dem er Nils Oscar bryggeriet der har ligget i Nyköping siden 1996. Før i tiden kunne man købe øllet i de danske supermarkeder, det er dog ikke tilfældet mere.

Den er af typen dortmunder. Den er brygget af malt, humle, vand og gær. den holder 5,3% alk.

Det er en klar gylden øl med en lille smule hvidt skum. En karamel og maltet duft. Konsistensen er egentlig positiv dejlig og lækker. Det er en øl med en generel maltet karakter hvor jeg måske os havde forventet lidt mere bitterhed og humle aroma over den, nu er jeg ikke så bekendt med denne type øl. Den har denne karamel aroma men også som om der er væltet en balje hø ned i øllet, det er hvert fald den eftersmag der popper frem i munden.

Det er en okay øl men ikke en jeg ville købe igen, jeg kunne dog godt tænke mig at smage nogle af deres andre øl de har i sortiment som f.eks deres barley wine.

Karakter 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar