lørdag den 29. december 2012

Skovlyst - Skovhuggerens Vinterporter 8,0%

Jeg har i dag opdateret "De Tørstige" med 2 nye links. Brewpub og Charlies Bar.
Du kan se dem her.

Jeg vil i dagens anledning (hvilken ved jeg ikke), gøre opmærksom på at man kan tilmelde sig som fast læser hvis man har lyst og derved få besked når der kommer nye indlæg på bloggen. Jeg stræber på hele tiden at tilføje nye ting og være up to date på bloggen.

Hvis folk skulle være i tvivl om hvilke typer øl det er jeg anmelder så gå glædeligt ind på siden "øl typer" for at få en ide om hvad der er hvad.

Om 9 dage starter jeg i praktik så følg med her da jeg gerne tilføjer billeder fra praktikken herind til.

Skovlyst lancerede sidste år en øl ny øl til deres vinter sortiment, Skovhuggerens vinterporter bliver den kaldt. Det er en porter brygget på vand, humle, malt og gær.

Den er kulsort med mørkt cremet skum. Den dufter af ristet malt, mørk chokolade, lidt kaffe og en smule sød karamel. Den er meget blød og rund i smagen, konsistensen cremet og ligger godt i munden. Mørk chokolade dominere klart i smagen mens den ristede kaffe er skubbet lidt til siden. Det første der rammer er sødmen (ikke for sød) der til sidst bliver afskediget af en smule bitterhed som er lige tilpas.

Jeg smagte også denne øl sidste år men der var jeg ikke videre imponeret af dette bryg, i dag ser jeg dog helt anderledes på det. Om det er fordi den har stået et helt år og lagret i min kælder eller om mine smagsløg har ændret sig kan jeg ikke sige, men den er rigtig god.

Karakter 4+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar