tirsdag den 11. december 2012

Husbryggeriet Jacobsen - Golden Naked Christmas Ale 7,5%

 Jeg ville gerne have startet denne tekst med at jeg har opdateret mit design, det er dog ikke tilfældet for tiden har ikke været med mig på det sidste. Jeg håber og satser på at jeg får lavet noget inden denne uge er omme.... eller inden måneden er omme.

Normalt er jeg ikke særlig glad for Carlsberg pilsner, den har aldrig rigtig sagt mig noget men efter at mine øjne har åbnet sig for alle de speciel øl er Carlsberg og deres speciel øl sortiment os langsomt kommet ind i billedet.

Jeg hentyder selvfølgelig til Husbryggeriet Jacobsen der ligger på Valby bakke. Det er det eneste Carlsberg øl der bliver brygget i København, alt det andet er flyttet til Fredericia.

Først og fremmest har øllet en rigtig flot farve, klar kobber med et rødligt skær og et tæt cremet skum med et hint af rødligt skær. Lugten er fuldstændig gennemført, man fornemmer både malt og humle i duften som ikke er blevet overdøvet af krydderierne som jeg synes typisk sker hos en del andre øl. Den er ret sødmefuld og selvom krydderierne ikke overdøver så fanger man stadig kanel, karamel og sveske i duften.

Den er først sød af karamel, derefter træder alkoholen mere i karakter og bliver kraftig hvor efter at sveske træder frem og gør den lidt sødlig. Eftersmagen er en smule bitter. Konsistensen er meget cremet og lækker, den har masser af dybde og bliver absolut ikke kedelig i længden. Jeg fanger ikke noget fennikel eller lakrids som fennikel nu minder om, i smagen. Dog synes jeg at denne øl er bygget rigtig godt op og har rigtig mange gode komponenter. Dette er den bedste øl fra "Carlsberg" jeg har smagt til dags dato.

Til øl festivalen næste år som bliver afholdt i Carlsberg tapperi hallerne er der allerede blevet bestilt billetter til, jeg skal derind både torsdag og lørdag. Vi glæder os.

Karakter 4+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar