søndag den 19. oktober 2014

Hornbeer - Caribbean Rumstout 11,0%

Dagens øl er fra Hornbeer der ligger Kirke Hyllinge på Sjælland.

Jeg har ikke rigtig før anmeldt deres øl men jeg har smagt deres øl ved flere lejligheder. Sjovt nok ligger der en tidligere "anmeldelse" af Caribbean rumstout på bloggen det er dog lang tid siden og den skulle ifølge hornbeer selv også blive bedre med årerne. Den her har ligget i kælderen i over 2 år.

Den er af typen imperial stout. Den er brygget af bygmalt, humle, vand, rom og gær. Den holder 11,0% alk.

Det er en helt igennem sort øl med et brunt skum. Den har en meget intens duft af lakrids, kaffe, rom, røg, karamel, egetræ og en lille smule brændt. Konsistensen er meget tyk, ikke helt som tjære men derhen af. Den fylder rigtig meget og er meget lækker. Kraftig øl som er sprittet og tør men den indeholder også sødme og bitterhed. I smagen finder jeg ligeledes kaffe, lakrids, chokolade og rom med brændte og sprittet undertoner.

Selvom jeg tidligere kun gav den 4 tidligere så vil jeg med denne anmeldelse hæve den. Om det er fordi den har stået i kælderen i længere tid kan jeg ikke svare på men den smager hvert fald virkelig godt.

Karakter 5.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar