fredag den 4. juli 2014

Hardknott - Æther Blæc Lambda 2011 7,5%

Dagens øl stammer fra det engelske mikrobryggeri Hardknott.

Æther Blæc Lamda 2011 er navnet.

Den er af typen imperial stout. Den er brygget af malt, humle, vand og gær. Den holder 7,5 % alk.

En kulsort øl rammer glasset med et ret flot skum der dog hurtigt falmer. En ret indbydende duft af kaffe, lakrids og en smule chokolade. Så skulle man jo ikke tro at den smagte dårligt, især når flasken er monteret med "570 of 660" i toppen som jeg umiddelbart vil tolke er mængden af flasker som er blevet tappet og teksten "A stout beer aged in a 28 year old highland whisky cask". Lad mig sige det lige ud, den smager FORFÆRDELIGT!!!
Aldrig har jeg i mine 240 anmeldelser måtte smide kortene på bordet på den måde men jeg føler ingen anden udvej end at sige det ligeud. Det er noget syrligt lakrids smag af den tyndeste slags, som hverken har stout, fadlageret eller whisky over sig, jeg vil hellere anbefale en god soy sauce i stedet for dette hæslige bryg.

Puha..

Jeg er meget taknemlig for at de "kun" har tappet 660 flasker af dette bryg. Næste gang jeg finder en øl fra dette bryggeri på hylden vil jeg tænkte mig en ekstra gang om før det ender i min kurv.

Karakter 0 (første gang 0 er kommet i brug).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar