mandag den 17. juni 2013

Medici Beers - Portvins øl 6,2%

I lørdags var det bryggeriernes dag som flere bryggerier deltog i.

Jeg var som fortalt tidligere en tur på fyn og i den anledning tog jeg forbi refsvindinge bryggeri hvor de havde smidt lidt øl på hane og samtidig havde åbnet deres "gårdbutik" i den anledning købte jeg 5-10 øl fra deres sortiment.

Portvins øllet er dog ikke købt derfra men en gave fra min Aida.

Den er af typen stout og er brygget med pilsnermalt, münchnermalt, sirup, 1% portvin, humle og gær. Den holder 6,2% alk.

Den er fuldstændig sort med brunt skumkrone. Duften er som man kan forvente, lakrids, kaffe og chokolade præget. Konsistensen er okay for en stout, den måtte godt være mere cremet og lidt bedre fylde. Smagen er også henne i den sorte kategori med kaffe, en smule røg, chokolade og lakrids som den mest dominerende, den største forskel den her har fra de fleste stouts er at den er mere blød og fin i det og der tænker jeg at det kunne være fra portvinen der har slebet de skarpe kanter. Portvin smag fanger jeg ikke noget af og det er måske også ret svært med kun 1% portvin i øllet.

Det er en okay øl men portvins øl ville jeg måske ikke kalde den.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar