onsdag den 28. november 2012

Mikkeller - Happy Lovin' Christmas 2011 7,8%

I de sidste par dage har jeg arbejdet lidt på selve bloggen, både med design og ting jeg synes skulle tilføjes. Designet har ikke forvandlet sig særlig meget (arbejder stadig på det) men jeg har tilgengæld fået tilføjet mere.
  • Jeg har sat en ny gadget på om de mest populære sider som i har besøgt.
  • Jeg har tilføjet flere links
  • Der er kommet 2 helt nye sider. "De Tørstige" og "Mit Bryghus"
  • "De Tørstige" bliver opdateret løbende og er steder som jeg synes folk burde besøge hvis de kunne tænke sig en god øloplevelse.
  • "Mit Bryghus" er det bryg jeg arbejder på herhjemme. Bliver os opdateret løbende.

Mikkeller laver mange juleøl og en af de mest populære er måske Santas Little Helper. Det er ikke den jeg skal anmelde men Happy Lovin' Christmas, det er en jule IPA og den kommer i 2 varianter. Den anden hedder bare "Hoppy" i stedet for "Happy". Den eneste forskel jeg har kunne se er at i "Hoppy" er der gran i stedet for mistelten som der er i denne. Om der er en større mængde humle i den anden end denne, aner jeg ikke.

I år har jeg lagt mærke til flere af disse humle juleøl har ramt hylderne, personligt vil jeg helst have de gode kraftige af slagsen. Det er jo vinter og koldt, man vil gerne have noget at varme sig på.

Skummet er rigtig flot, cremet og holder sig hele vejen ned. Den er blond, diset og så har den en masse små "klumper" som jeg ved med vilje ikke er blevet fjernet fra øllet. Det kan være gær eller ingefæren. Det minder mig om de her kugler med vand og evt. en julemand som man kan ryste og så sner det, et fint touch.
Den dufter ikke så meget af jul men af humle, blomster, citrus og appelsin (som en IPA).

Smagen er rigtig skøn og frisk. Konsistensen er lidt tykt og cremet men stadig let at drikke. De 7,8% alk der er i kan man overhovedet ikke smage, den fremhæver langt smagen meget mere. Da det jo er en IPA, er det humlen der dominere smagsmæssigt, men citrus, fersken og appelsin kan man også fange i racet.

Mit store spørgsmål er hvad med ingefæren og mistelten, ingefæren kan man ikke smage men kan sagtens have gjort den mere skarp i smagen. Mistelten aner jeg overhovedet ikke hvordan smager, som gren? I så fald har den ikke virker, gren fanger jeg ikke.

Selvom jeg ikke drikker de er lyse juleøl så synes jeg absolut den virker og Hoppy Loving er en jeg bliver nød til at sammenligne med denne øl.

Karakter 4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar