søndag den 18. november 2012

Medici Beers - Jacobs Jule Ale 2011 6,5%

Vi har igennem Airbnb haft en del besøgende de seneste 3 måneder, Airbnb er et sted man enten kan være vært for turister eller man kan besøge andre værter for et beløb som man selv vælger. I dag sagde vi farvel til 2 tyskere som har været her weekenden over. Det er en god måde at få en ekstra indkomst og måde mennesker fra andre kulturer. Vi brugte det selv da vi var på interrail i sommers.

Min øl som jeg selv har brygget er snart også klar til at komme på flaske om 2-3 dage, når de er kommet på flaske så skal der gå yderligere 7 dages tid før de kan drikkes, jeg er spændt og håber at hele forløbet er gået godt og ikke har taget skade.

Medici beers er startet af Jacob Medici (deraf navnene). Øllet bliver brygget på Vestfyen og Refsvindinge bryggeri. Der er pt 12 forskellige øl i sortimentet, dette er den anden øl jeg smager fra Medici.

Jacobs jule ale har en kobber rød farve med et luftigt skum der forsvinder helt hen af vejen. Duften er alt for mild af en jule øl at være, der mangler simpelthen mere slag kraft i duften, men man fornemmer dog lidt nelliker, stjerneanis og appelsin. Smagen er dog i sig selv mere kraftig og rummer meget mere end duften, koriander, nelliker, stjerneanis og rosiner præger smagen mest. Øllet er ret cremet og lækkert. Det er en fin jule øl men ikke noget der får mig til at danse vildt på gulvet.

Karakter 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar