onsdag den 29. februar 2012

Refsvindinge - Mors Stout 5,7%

Dog selvom foråret så småt er gået i gang, skal der være plads til de mørke øl. Dagens øl er en Mors stout fra Refsvindinge bryggeri. Deres mest kendte øl er helt klart Ale nr 16, de fleste ville nok sige at det er Danmarks første og måske bedste Ale. Om det er den første Ale ved jeg faktisk ikke, men mon ikke det kan googles?! Mht om det er den bedste ja det er forskelligt fra person til person, personligt synes jeg selv den er god men om det er den bedste er svært at sige (den skal nok blive anmeldt en dag).

I dag står den dog på deres Mors stout (som jeg sjovt nok fik af min mor). Ikke nok med at den ligner kaffe så dufter den os meget af kaffe, man kan os fornemme lidt chokolade i duften. Jeg vil ikke kalde den cremet, den er mere vandet og har en skarp smag af kaffe, chokolade og lakrids. En anelse bitterhed til sidst.

En rigtig god stout og den er ikke dyr for dem som kunne tænke sig at smage den.

Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar