tirsdag den 21. februar 2012

Stensbogaard - English Dark Stout 6,8%

Så er det blevet tid til debut inde på bloggen.

Jeg er forholdsvis ny i øl "branchen". Jeg begyndte for et halvt år siden at ligge mere mærke til special øl og det tog helt storm da jeg smagte Brøckhouse julebryg og deres vintage øl. Så var der også mange andre bryggerier som skulle udforskes og smages.

Nu hvor det er en debut skulle den første øl også være lidt speciel og overvejede også om det var en Brøckhouse der skulle åbnes men til sidst kom valget på Stensbogaard som er min dejlige kærestes vennindes far som ejer det. Jeg har flere af deres varianter stående og valget blev en English Dark Stout på 6,8% der blev åbnet.

Den er kulsort hvilket er fantastisk i mine øjne, jo mørkere jo bedre. Duften fornemmer man karamel, brændt lakrids, skummet er dejlig cremet og tykt. Smager lakrids, kraftigt kaffe, chokolade og en smule bitterhed til sidst. En god øl som jeg gerne åbner igen.

Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar