onsdag den 22. februar 2012

Vestfyen - Willemoes Belgisk Ale 7,0%



Efter en lidt stram dag inde på hotel og restaurant skolen (læser til kok) og derefter en tur ude i Rødovre Centrum hvor der blev kigget lidt på tøj (kæresten) og øl (mig). Så er der altså bare ikke nogen undskyldning på hvorfor man ikke skulle knappe en øl op.

De sidste par måneder har jeg prøvet sætte mig ind i det belgiske øl, især trappist øl hvis popularitet er vokset rigtig meget de seneste 7-8 år. Jeg har indtil videre kun smagt den blå Chimay som jeg absolut var meget tilfreds med men Westvleteren 12 er absolut øverst på min ønskeliste.

I går var det en Stensbogaard øl, så derfor besluttede jeg mig for at åbne endnu en fynsk øl. En Willemoes Belgisk Ale fra Vestfyen bryggeri. Den blev præsenteret på ølfestivalen sidste år. Den har en flot mørk rav gylden farve, man får en dejlig kraftig smag til at starte med som derefter går hen i en lidt sød smag hvorefter den bliver tør til sidst. Duften er lidt rosiner og karamel.

Et rigtig fint skud fra Vestfyen, den bedste jeg har smagt fra dem indtil videre.

Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar