torsdag den 23. februar 2012

Brøckhouse - Pilsner 5,0%



Alle kender vel historien om Brøckhouse og den nedtur de gennemgik, desværre var jeg ikke en øl elsker eller kender på det tidspunkt desværre.

Brøckhouse var det der rent faktisk startede min øl passion, selvom den kun startede for 6 måneder siden og Brøckhouse gik konkurs for snart 3 år siden, men det var altså en julebryg fra Brøckhouse som fuldstændig gav mig hen.

Derfor har jeg siden da skaffede mig alt det Brøckhouse jeg kunne og heldigvis med succes, fik købt et helt sortiment af Brøckhouse af en sælger på Qxl, godt nok med nogen af dem med flere år for gamle, men øl kan jo holde sig i lang tid hvis de bliver opbevaret rigtigt og det må jeg sige at de er blevet gjort.

Jeg har derfor åbnet en Brøckhouse pilsner som jeg aldrig har smagt før og nok os må sande at det bliver den sidste, så den skal nydes helt igennem.

Det er en lækker gylden øl med flot hvidt skum, en dejlig blomsterduft rammer næsen, en frisk øl men os ret kraftig (nok de ekstra år på bagen den har fået), også bitter i det, smager generalt af mere end den typiske industri pilsner man har været vant til.

Karakter 4


Ingen kommentarer:

Send en kommentar