tirsdag den 22. maj 2012

Nibe Bryghus - Golden Ale 5,4% / Svaneke Bryghus - Retro half n'half 5,0%

Så er ølfestival(g) startet i Kvickly og det går mere eller mindre ud på at der er 12 bryggerier der har lavet deres version af en ny Kvickly øl, indtil videre kan du dog kun få 6 af de øl i butikkerne. Den 6 August udløber tiden med at stemme og den med flest stemmer vil blive valgt som fast inventar på hylderne i Kvickly.

Den første er fra Nibe Bryghus, en Golden Ale med malt, humle, gær og honning. Lige præcis honningen i mine øjne gør den dejlig forårsagtig. I duften er der fersken, abrikos, honning, blomster. I smagen er der fersken, honning og mango.

En helt fin en, men om det bliver den jeg stemmer på til sidst ved jeg ikke endnu.

Karakter 3+


Svanekes bud på den der skal stå på hylderne hos Kvickly er denne retro half n'half som er halv red pale ale og en halv stout (vil jeg tro). Den er mørk med et rødligt skær, den er meget speciel, for den her mix af frugt men samtidig os lakrids og kaffe, er for mig ikke et hit desværre.

Karakter 2

Jeg er ikke færdig med Kvickly øllene og den næste er Vestfyens bud som er en Red Pale Ale..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar