onsdag den 21. marts 2012

Girardin - Dominicus 5,0%

I Lørdags var jeg til øl smagning hos nogle kammerater og der blev smagt på en masse dejlige øl. En af dem var Dominicus (Som jeg havde taget med) den havde jeg købt sammen med en masse andre belgiske øl hos et belgisk firma.

Den er et mix mellem faro og pils og er en af Lambic øl. Helt præcis hvad det er kan jeg desværre ikke svarer på (har googlet, intet svar desværre) så hvis der er nogle der ved det, giv endelig en kommentar. Ikke destro mindre synes jeg nu den var meget spændene, nu os hvor produktionen af den er stoppet.

Det er en flot perlende øl med rødligt skær, smagen er syrlig, noter af hindbær, kirsebær, appelsin, humle. Den har et touch af cider eller mousserende vin i sig. En helt ny smagsoplevelse og en god en af slagsen.

Som der står på flasken "En himmelsk øl"

Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar