mandag den 15. juni 2015

Skovlyst - Tripel Blonde 8,3%

Efter 5 uger og en vellykket ølfestival er jeg nu tilbage på bloggen med langt mere knald på end tidligere. 

Jeg har været nede i kælderen og fundet en øl frem fra det gamle skovlyst for i dag er skovlyst splittet op i 2 firmaer. Det ene er ude på restauranten i Hareskoven, det andet er alle de flasker du ser i butikkerne der er brygget i EU.

Dagens øl er af typen Abbey Tripel. Den er brygget af vand, humle, malt, vanilje og gær. Den holder 8,3% alk. 

Den er klar og ravfarvet med hvidt skum. Duften lover godt hvor man fornemmer karamel og en masse frugt. Den har en god konsistens der ligger godt på tungen. Selvom den lover godt på de andre fronter så dumper den på smagen, alkoholen skinner alt for meget igennem og når den forsvinder så står man tilbage med en mystisk eftersmag der ikke ligefrem kommer på min liste over lækkerier.

Nu bliver Tripel blonde lavet på 33cl og dette er en 50cl flaske så om opskriften også har ændret sig (hvilket ville gære denne anmeldelse fuldstændig ligegyldig) aner jeg ikke. Anmeldt er den nu blevet og det er ikke en øl jeg ville vælge igen.

Karakter 1+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar