mandag den 16. februar 2015

Picobrouwerij Alvinne - Alvinne / Stillwater Artisanal Ales Wild West 6,0%

Efter ferie og en rejse til Marokko er jeg nu igen klar på tasterne til at fortælle lidt om det øl jeg drikker.

I dag har jeg åbnet en lidt atypisk øl for den almindelige dansker. Det er en vildtgæret øl fra det belgiske mikrobryggeri Alvinne i tæt samarbejde med Stillwater.

Ingrediens listen er ikke oplyst på flasken men jeg kan dog fortælle at den er gæret i 8 måneder på bordeaux rødvins egetræsfade.

Det er en meget flot ravfarvet øl med intet skum. Den har en frisk duft af hindbær, frugt og trænoter. konsistensen er tynd men læskende med masser af dybde. Jeg får en frisk syrlighed ind med noter af bær, æbler, rødvin, egetræ og citrus.

En dejlig frisk og god øl som der overrasker positivt.

Karakter 3+



Ingen kommentarer:

Send en kommentar