søndag den 15. juni 2014

Brasserie Du Pays Flamand - La Bracine Triple 9,0%

Jeg har desværre måtte sande at de 2 andre epic øl (Rød og IPA) desværre ikke længere kunne drikkes så de bliver ikke anmeldt. Jeg har i stedet kastet mig over det franske øl marked, det er en øl jeg fik foræret af en fransk mand vi boede hos da vi var i Sydfrankrig. Bryggeriet ligger dog i Nordfrankrig og navnet (Brasserie Du Pays Flamand) betyder af god grund flamske land.

Den er af typen Abbey tripel. Den er brygget af bygmalt, humle, vand og gær. Den holder 9,0% alk.

Det er en fuldstændig klar og lys gylden øl med en ret fin hvid skumkrone. En kraftig og aromatisk duft af frugt, alkohol, hø og brød. Konsistensen er egentlig også fin, okay cremet og den fylder også ganske godt. Den har en kraftig alkohol smag som godt kan blive lidt for meget i længden, især når man sidder med en 75cl flaske. Ellers fornemmer jeg masser af sødme, frugt og brød.

Det er en ganske fin øl men der skal helt klart mad til en øl som denne.

Karakter 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar