onsdag den 16. oktober 2013

Medici Beers - Cognac øl 8,5% alk

Så er det den efterfølgende anmeldelse der bliver anmeldelse nr. 200 og der har været en del inde i overvejelserne men i sidste ende er jeg ikke i tvivl om den jeg skal anmelde.

Dagens øl er fra Medici Beers der får lavet deres øl på Refsvindinge bryggeri, det er ikke første gang jeg skal anmelde en øl derfra. Cognac øl er navnet og den er af typen english strong ale. Den er brygget af bygmalt, farin, 1% cognac, humle, vand og gær. Den holder 8,5% alk.

En mørk ravfarvet klar øl står med hvidt skum i glasset. En meget kedelig og neutral duft, en smule karamel fanger jeg men efterlyser også den her vinøse duft fra cognacen som jeg ikke bemærker i øllets duft. En dejlig konsistens der er blød og rund i det med en god fylde. Den er lidt mere vinøs i smagen men igen synes jeg at den her cognac den er ikke rigtig til stede i øllet. En sødme fyldt øl med smag af karamel og malt med krydret undertoner. Cognacen fylder som sagt ikke særlig meget og det egentlige spørgsmål er vel egentlig også hvad formålet med cognacen skulle være, der er kun blevet tilsat 1% så det er også meget lidt det der er blevet tilsat.

Det er en okay øl men man skal ikke forvente den store cognac oplevelse.

Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar