onsdag den 11. september 2013

Fuller's - London Porter 5,4%

I morgen er det præcis 10 år siden at Nørrebro bryghus åbnede dørene for første gang, det er der mange inkl. mig selv der skal ind og fejre på bryghuset i Ravnsborgsgade. Jeg skal glædeligt få taget nogle billeder og smidt ind på bloggen.

I mellemtiden får i en anmeldelse af London Porter fra "Fuller's"

Den er af typen porter. Den er brygget af bygmalt, humle, vand og gær. Den holder 5,4% alk

En sort øl med rødlige nuancer og en brun skumkrone. En meget neutral duft af kaffe er egentlig det eneste jeg opfanger. Konsistensen synes jeg egentlig er helt fin, der er ikke noget jeg lige kan sætte min finger på der. Jeg opfanger en smule lakrids i starten af smagen som hurtigt bliver overtaget af en tør kaffe smag, som også efterlader en lille omgang kaffebitterhed til sidst. Jeg føler lidt der har været en masse hype omkring "London Porter" i en lang periode. Det kan jeg slet ikke forstå, jeg synes den er alt for kedelig og neutral i smagen.

En skuffelse men for dem som gerne vil have en let porter så er denne måske det rigtige valg. Det er det bare ikke for mig.

Karakter 2.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar