lørdag den 25. februar 2012

St. Sixtusabdij - Westvleteren 12 10,2%

Efter vente tiden på 1-2 uger så fik jeg endelig mine Westvleteren øl, en æske med 6 af dem. Jeg har været så nysgerrig efter alt det hype der har været omkring de her trappist øl om lige den her skulle være verdens bedste øl. Det kan man jo så sige er smag og behag for der kan jo være man fortrækker noget helt andet. Vi åbnede en hertil aften til maden for mon ikke det er lavet til at man kan spise mad til. Jeg havde kigget efter dem i længere tid på danske hjemmesider og udenlandske, priserne er jo sindssygt høje og primært lyder det på 1 øl pr. ordre, desværre. Lige den her fik jeg 6 stk til en rimlig pris.

Duften man fornemmer er lidt gær og korn, lige præcis det man os tænker på når man tænker på en trappist øl synes jeg. Smagen er dyb, kraftig, rosiner, dadler og man kan sagtens smage at hvis den ligger i flere år vil den udvikle sig til mere portvins agtig. Der er ikke nogen tvivl om at nogle af de her øl kommer til at ligge i længere tid så de kan udvikle sig.

En fuld ud igennem fantastisk øl der overhovedet ikke skuffer. Køb den hvis i finder den, den er pengene værd. Jeg glæder mig hvert fald til den næste.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar