mandag den 29. april 2013

Refsvindinge Bryggeri - Skibsøl 2,4%


Først og fremmest mange tak for alt den positive feedback jeg har fået for min "Flora" øl inde på Nørrebro bryghus. Jeg er os selv ganske tilfreds med resultatet.

Dagens øl kommer fra Refsvindinge bryggeri, de kalder den Skibsøl og det er en hvidtøl, en meget røget en af slagsen. Den er brygget med røget bygmalt, humle, gær og vand. Den holder 2,4% alk.

Hvidtøl er jo sjovt nok sort og dette er ingen undtagelse. Skummet er overraskende godt cremet, det holder bare ikke i så lang tid. Når man så sætter tuden ned i glasset for at fange lidt lækkert duft, bliver du ramt af en orkan af røg duft, lidt hen af tiden vender du dig til den og kan tilmed os fange lidt kaffe i duften. Smagen var igen en bombe, røgen er meget aggressiv til at starte med, men efter et par slurke begynder du også at kunne mærke den sødme sammen med røgen, som fungere rigtig godt sammen. Til sidst får du lidt en kaffe bitterhed eftersmag i munden. De skriver inde på hjemmesiden at den smager lidt af tjære og det kan jeg faktisk godt give dem ret i. Det er måske bare en anelse for meget tjære smag der er i øllet. Konsistensen er en mellemting meller vandet og cremet, lidt mere vandet end cremet.

Det er næsten et okay bryg. Røgen dominere alt for meget i forhold til min smag.

Karakter 1+


Min "Flora" øl på Nørrebro Bryghus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar