tirsdag den 2. oktober 2012

Mikkeller Bar

Dagen i går stod på Mikkeller bar, var derinde med min bror og en kammerat. Vi var meget spændte og glædede os rigtig meget. De har 20 øl på fad hvor 10 af dem er deres egne og de andre 10 er udefra. Udover dem har de os en lille menu bog fyldt med flaske øl som man også kan købe, så der er masser af øl at vælge imellem også de lidt mere sjældne af slagsen.

Vi tog nogle billeder derfra og de kommer her.

De 2 første er en dry stout og den anden er en Vesterbro pils (dagens overraskelse, en suveræn øl) begge fra Mikkeller.

De næste i rækken er Vesterbrown ale (måske den bedste brown ale jeg nogensinde har smagt) og en Spontanframboos (Syrlig øl med hindbær) også igen begge fra Mikkeller.

Denne øl jeg har kigget efter i lang tid så da jeg så denne blev jeg nød til at købe den for at smage og den skuffede heller ikke. Det er Amager bryghus (Hr. Frederiksen) og Mikkellers (Beer Geek Brunch væsel) som de har lavet til denne bryg.

Mikkeller Big Worse af Barley wine typen blev der også plads til. Den havde vi ikke smagt før, den bragte os smil på læben.

Trappist øllen Orval årgang 2006 drak vi også, jeg havde personligt ikke smagt den før. Den smager godt men ikke så kraftig som andre trappist øl jeg har fået.

To Øl : First frontier (IPA, dejlig frugtig) samt Mikkeller & Jester King: Beer Geek Rodeo (med røgmalt og chilli). First frontier var dejlig god, Rodeo øllen os ganske fin men er ikke en kæmpe fan af røgmalt (endnu).

De sidste øl og ja et glas vand på aftenen. Den første er en Beer Geek Breakfast, jeg har kun smagt deres Brunch med væsel før. Den var rigtig rigtig god. Den anden fra Evil Twin har et lidt mere sjovt navn Devffc Mqal en Double imperial IPA, den var også god.

Alt i alt var det en rigtig fed aften med en masse god øl til helt i orden priser. Skifter os øl jævnligt. Vi skal absolut derind igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar