onsdag den 15. august 2012

Midtfyns Bryghus - Chili Tripel 9,2%

Så er der landskamp for alle pengene. Danmark og Slovakiet, ja det er godt nok venskabs kamp men der er jo snart VM kvalifikation så det skal jo gerne gå godt.

I morgen er der fri dag, derfor skal Aida og jeg ind til København og hygge lidt, gerne med en film, god mad og en masse andet hygge.

Længe har jeg haft denne øl men har endnu ikke smagt nogen fra Midtfyns bryghus endnu, synes dog at det er spændende øl de har stående på hylderne. Chili tripel vandt årets ølnyhed i 2009 for lige præcis denne øl. Chili er også blevet langt mere populært end det var før i tiden, nu findes det os i chokolade, øl og andre ting.

Der er absolut intet skum i denne øl, den er ravfarvet. Jeg kan dufte frugtige noter (som nok er fra chilien) som føles krydret. Det smager lidt sødt chili og karamel som bliver overtaget af den krydrede og lidt stærke chili, men er på ingen måde for meget, selvom man måske ikke kan tåle alt det stærke synes jeg at det er en øl der er veltilpas for alle. Jeg havde måske lidt større forventninger til den men jeg synes det er rigtig godt at de har fået så meget chili i denne øl dvs. i farve, duft og smag.

Karakter 3+

1-0 til Danmark he he.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar