fredag den 31. maj 2013

Øl festival 2013 - Lørdag

Efter nogle dages tænke pause, kommer jeg her med anden og sidste del af festivalen.

Stensbogaard havde en ny øl med i år "Fynsk vildtgær" brygget med bitavler og rønnebær. En speciel øl som er værd at prøve.
Doppelbock fra skovlyst er et af de nyere øl af deres limited edition serie, den var desværre alt for kold, så den kom desværre ikke til sin ret.








 Viking Chili Stout, en imperial stout fra Hornbeer. Jeg er ret glad for chili så denne faldt absolut i min smag.
Nordic Rye fra BeerHere, den var fin men ikke den bedste fra BeerHere på øl festivalen.
 Et Xperiment øl fra Thisted, en frisk IPA. 
Thisted havde fundet Limfjords portere fra 2004 som de havde taget med på festivalen. Den var dejlig blød og rund i smagen.
Vi fik så lov til at sammenligne den med en ny Limfjords porter som var meget skarp i smagen. Jeg fortrækker klart den ældste limfjords porter.
 Citra Keller fra Ugly Duck var klart en af de bedste øl på festivalen, den skal helt klart anmeldes hvis den kommer på flaske.
 Ørbæk bryggeri havde taget øl is med lavet på stout.
 The Crowd....
Getrænkeland havde gløg øl med der blev serveret varm, det var en sjov og anderledes oplevelse og den smagte egentlig fin.
Red Molly fra Wintercoat var også en af de store positive overraskelser i år. Den vil jeg også prøve at finde på flaske, så den kan komme på bloggen.
Som en ekstra ting så havde Kristian aka Bryghuset 2 TV. taget en af sine øl med. En juleøl lavet julen før julen den skal drikkes, han kalder den "So last christmas" af typen belgian strong ale. Et godt bryg fra Bryghuset 2 TV.

Kristian vandt også håndbrygger prisen for bedste "Blonde" den har jeg fået og den bliver anmeldt på bloggen indenfor de næste 2 måneder.





Der blev smagt mange flere øl men det var ikke alle der blev taget billeder af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar